FUTUR Z: Značaj mobilnih tehnologija u komunikaciji između liječnika i pacijenata
08.05.2022
Novosti

Panel „Informacijske tehnologije u tekućim izazovima zdravstvenog sustava – nevidljivi prijatelj“ u sklopu ovogodišnjeg FUTUR Z kongresa rezultirao je produktivnom raspravom i zajedničkim konsezusom oko iznimno važnih tema za hrvatsko zdravstvo: nužnosti otvaranju zdravstvenog sustava prema pacijentima, čvršćem povezivanju više razina zdravstvene zaštite preko eKartona te korištenju i obradi, godinama prikupljanih, zdravstvenih podataka.
Hrvatsko društvo za poslovnu etiku i zdravstvenu ekonomiku Hrvatskog liječničkog zbora i ove je godine organizirao značajan događaj u regiji! FUTUR Z kongres održan 6. i 7. svibnja u Opatiji okupio je sve neposredne i posredne dionike zdravstvenog sustava i poslao jasnu poruku o doprinosu sinergijskog učinka svih dionika u ostvarenju zajedničkog cilja: maksimalne koristi i skrbi za pacijente, održivi zdravstveni sustav i racionalizacija postupaka.
„Sinergija IT i Health stručnjaka ključan je faktor u digitalnoj transformaciji zdravstva. Događaji poput Futur Z kongresa pružaju nam priliku za još bolje razumijevanje i razmjenu informacija sa svim značajnim dionicima u zdravstvu što u konačnici doprinosi poboljšanju cijelog sustava.“
Nikola Juranić, direktor MCS Grupe
MCS Grupa je kao pružatelj inovativnih cloud rješenja za efikasnost u zdravstvu upravo jedan od posrednih dionika i prijatelja zdravstvenog sustava koji se spominjao u važnoj panel raspravi „Informacijske tehnologije u tekućim izazovima zdravstvenog sustava – nevidljivi prijatelj“. Mario Slaviček, direktor poslovnog razvoja MCS Grupe, tom se prilikom osvrnuo na izazove koje su IT tvrtke zajedno sa djelatnicima zdravstvenog sustava morale savladati tijekom pandemijskog razdoblja.
„U pandemijskim uvijetima je radi iznimno kratkih rokova i potpuno novih procesa za koje je trebalo osmisliti rješenja preko noći bilo važnije nego ikad brzo reagirati. Brzo reagirati i napraviti sve što se može za olakšavanje i unapređenje tih novih procesa. Konkretno, implementacija na Zagrebačkom velesajmu bila je izazovna i turbulentna. Prvi dan smo uočili čimbenike koji usporavaju obradu pacijenata. Sjeli smo i brzinski napravili analizu što mi kao IT možemo napraviti da unaprijedimo proces. Voditelj produkta je od danas do sutra organizirao akcije unapređenja te smo drugi dan značajno smanjili vrijeme obrade pacijenta: sa 8 do 10 minuta na 2 do 3 minute. U cijelom procesu prijema pacijenta, evidencija u programu je trajala doslovno par sekundi, značajno manje nešto što je pacijentima trebalo za izvaditi zdravstvenu iskaznicu.“
Na panelu je posebno značajnu ulogu zauzela tema prijeke potrebe otvaranja zdravstvenog sustava prema pacijentima. Primjerice, velik dio problema liječnika obiteljske medicine koji im donosi sve veća i veća količina administrativnog posla, može se riješiti ili značajno umanjiti upravo otvaranjem prema pacijentima odnosno uvođenjem mobilnih tehnologija i programskih rješenja kojima je primarna svrha oslobađanje liječnika od administracije i pružanje više vremena za bavljenje – medicinom.
„Privatne ustanove s kojima smo o tome razgovarali jako su zainteresirani za bržu i jednostavniju komunikaciju s pacijentima. Primjerice, naš sustav Zdravlje.Net omogućuje upravo to… Pružanje pravovremene, brže i potpunije brige o pacijentima. Radi se o nenametljivoj komunikaciji u vrijeme kada to odgovara pacijentima ali i zdravstvenim djelatnicima. Osnovni ciljevi uvođenja sustava Zdravlje.Net su uključenje pacijenata u brigu o vlastitom zdravlju, uvođenje poslovanja „bez papira“ i smanjenje administrativnih poslova u privatnim zdravstvenim ustanovama.“
Mario Slaviček, direktor poslovnog razvoja MCS Grupe